|
FUNCTIE IN HET PROJECTTEAM - MARC VAN DEN STEEN
Marc levert als polyglot, geaggregeerde en managementconsultant met internationale ervaring een toegevoegde waarde voor diverse projecten. Bij projecten in het onderwijs neemt hij tevens de dagelijkse leiding op zich en is hij het concrete aanspreekpunt. |
|
Naam |
Marc Van Den Steen |
|
Nationaliteit |
Belg |
|
Geboortedatum |
22 april 1958 |
|
Adres |
Muggenberglei 263, 2100 Deurne |
|
Telefoon |
03/366.24.82 |
|
GSM |
0472/86.00.93 |
Universitair onderwijs:
|
Universiteit Gent |
Licentiaat in de Germaanse filologie, Zweeds- Engels, met de grootste onderscheiding, 1976-1980
Geaggregeerde hoger secundair onderwijs, 1982 |
|
|
|
|
Universiteit Uppsala, Zweden |
Master in Zweedse literatuur, 1981-1982 |
Andere opleidingen:
|
Volkshogeschool Ry, Denemarken |
Deense cultuur en maatschappijstudie, herfst 1980 |
|
Management Center Europe |
Management training, 1985-1987 |
|
Management Center Europe |
verkoops- en onderhandelingstechnieken, 1992 |
|
IFL, Stockholm School of Economics |
ervaringsgericht management, 2002-2006 |
|
Flanders District of Creativity |
GPS facilitator, creatief denken binnen bedrijven |
---
zaakvoerder HEALTHY GROWTH adviesbureau: augustus 2006 tot heden
|
Elishout Project voor de Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC), Brussel |
|
|
|
Analyse van de organisatiestructuur en voorstel tot uitwerking van een nieuw organisatiemodel voor de algemene diensten van scholencampus Elishout.
De algemene diensten omvatten 82 medewerkers en ondersteunen de onderwijsinstellingen. |
|
|
|
Doelstelling was de werking van die diensten te optimaliseren en daardoor hun toegevoegde waarde te vergroten. Marc werkte dit project uit in team met Odette Vermeir, in opdracht van het adviesbureau workwise. |
|
|
|
De VGC was uiterst tevreden met het resultaat en apprecieerde met name de grote betrokkenheid van Marc en Odette en de excellente relatie die ze opbouwden met de stuurgroep binnen de VGC, met de directie en met de medewerkers binnen de scholen. |
|
|
|
Workshops strategische besluitvorming |
|
|
|
Marc brengt 8 tot 12 directieleden van niet concurrerende multinationale ondernemingen 3 maal per jaar samen voor een 24u workshop. Een van de leden legt een bedrijfskritische kwestie voor aan de groep en krijgt advies van de andere groepsleden. Marc faciliteert de dialoog en past hierbij een beproefde methodiek van probleemoplossend denken toe, waarbinnen 2 divergerende en 2 convergerende fases tot concrete oplossingen leiden. |
|
|
|
Volgende firma’s werden met een probleemstellingen tijdens deze workshops geholpen:
|
|
- |
Volvo Construction Equipment |
- |
M-Real |
- |
Electrabel |
- |
Pfizer |
- |
Astra Zeneca |
- |
Indaver |
- |
First Data Corporation |
|
|
Omwille van de confidentialiteit van deze workshops ( vaak beursgenoteerde bedrijven) kunnen we hier niet ingaan op de concrete resultaten.
Een indicator van de kwaliteit van de begeleiding door Marc is wel dat de deelnemers sinds 2004 tot de dag van vandaag blijven intekenen op deze denksessies en daar dus op jaarbasis 72 u voor reserveren in hun zo al overladen agenda's.
|
|
|
|
Sinds 2008 past Marc dezelfde methodiek toe voor Vlaamse KMO's . Zo leidde hij in juni 2008 sessies voor AS Adventure en Eco-City |
|
|
|
Going Green project Proximus |
|
Studie van impact van kamerplanten op de luchtkwaliteit en ziekteverzuim bij een Proximus call center |
|
|
|
Scholengroep Ant1gon (1) Gemeenschapsonderwijs: juni 2007- heden |
|
Begeleiding van diverse scholen op basis van het zandloperkwaliteitssysteem. Dit is een uitgebalanceerd kwaliteitssysteem specifiek ontwikkeld voor organisaties die met integrale kwaliteitszorg wensen te starten. Het betreffen volgende scholen:
|
|
- |
Basisschool deKring Antwerpen |
- |
Dé Kunsthumaniora |
- |
Atheneum Berchem |
- |
Atheneum Antwerpen |
- |
Basisschool De Spits Antwerpen |
- |
Tehuis De Spits Antwerpen |
- |
BS Parkschool Wilrijk |
|
|
|
|
Scholengroep Mechelen (5) Gemeenschapsonderwijs: vanaf juni 2009 |
|
Begeleiding van diverse scholen op basis van het zandloperkwaliteitssysteem. Dit is een uitgebalanceerd kwaliteitssysteem specifiek ontwikkeld voor organisaties die met integrale kwaliteitszorg wensen te starten. Het betreffen volgende scholen: |
|
- |
Basisschool Atheneum Keerbergen |
- |
Lyceum Mechelen |
- |
CVO Crescendo Mechelen |
- |
CVO Meviza (voorbereiding op vrijwillige fusie met CVO Crescendo Mechelen) |
|
---
PROGRAMME DIRECTOR, IFL Stockholm School of Economics: februari 2002 - november 2006
|
Middle management ontwikkelingsprogramma´s op maat uitwerken en begeleiden bij onder andere Fortis en SKF Duitsland. Centraal thema: implementeren van de nieuwe bedrijfsstrategie.
Werven van deelnemers en leiden van workshops met bedrijfsleiders en marketeers uit Astra Zeneca, Bekaert, Rockwell, Reed Elsevier, CSC en Volvo (VCE). |
---
DIRECTOR CUSTOMER SERVICE CENTRE EUROPE, Allienté : november 2000 – augustus 2001
|
Opstarten en leiden van een Europese helpdesk voor HP, Lucent Technologies en
Agilent gebruikers van Ariba Smartbuy intern aankoopsysteem. |
---
CUSTOMER CARE MANAGER , Leisureplanet : juni 1999 – september 2000
|
Internet reisreserveringssysteem Leisureplanet.com met Yahoo! en CNN als partners.
Manager van een team van 24 customer care agents en 3 supervisors dat wereldwijd 24u op 24 ten dienste stond van het LP clienteel. |
---
CUSTOMER SERVICE MANAGER BENELUX, Amadeus Benelux: juni 1998- juni 1999
|
Leiden van een helpdesk en trainingsafdeling die 500 Benelux reisagenten ondersteunen bij hun gebruik van het Amadeus reisreserveringssysteem.
Herstructureren van de Benelux-afdeling. |
---
BUSINESS CONSULTANT (als bediende): september 1997 – mei 1998
|
ICSAT: documenteren van ACE, reserverings- en back office systeem, van maart 1998 tot mei 1998
Ring Ring Company : project voor 50 personen call centre Canal+, van september 1997 tot december 1997. |
---
SENIOR ACCOUNT MANAGER, TEIN Telecom : augustus 1996 – juli 1997
|
Marketing van Rockwell ACD / CTI telefonie en data oplossingen voor call centres in de Beneluxmarkt. |
---
CALL CENTER CONSULTANT, LeisurePlan: januari 1996 – juli 1996
|
Korte termijnopdracht om wereldwijd call centre op te starten voor televerkoop aan hotels van Internet reserveringssysteem. |
---
DIRECTOR RESERVATIONS SALES, ITT Sheraton: april 1984 - december 1995
|
Van 2004 tot eind 2005, eerst projectleider en daarna operationeel manager van een nieuw centraal reserveringskantoor in Cork, Ierland dat de Sheratonkantoren in Brussel, Londen, Milaan en Bahrein vervangen heeft.
|
|
Sinds 1990 , directeur van 4 centrale reserveringskantoren in de 4 voornoemde steden met in totaal 45 medewerkers, een omzet van 40 mio $ en een budgetbeheer van 4 cost centres voor een totaal van 3,7 mio $ |
|
|
|
Sinds 1985, manager van het Brussel reserveringskantoor met 12 medewerkers en bedienden ten dienste van bedrijven, reisbureaus en individuele klanten die reserveringen wensen te maken voor de 440 hotels uit de Sheratonketen wereldwijd. |
|
|
|
Sinds 1984, Reservations Sales Agent, continu 6 talen gebruikend voor klanten uit Benelux, Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. |
---
SALES EXECUTIVE, Bank J. Van Breda : augustus 1983 – maart 1984
|
Prospectie van KMO-klanten voor bankkantoren in Aalst, Dendermonde en Gent. |
---
LERAAR ENGELS, Nationale Bank van Belgie: januari 1983 – juni 1983
|
mondeling en schriftelijk Engels onderwijzen aan bankpersoneel in het kader van een RVA-stage. |
|
|